Monday, June 11, 2012

Say Sorry!


Assalamualaikum trutama kpd insan yg aku pikirkan skrg & yg lain..
xsemestinya dia baca post ni,tp..dgn post ni ak HARAP sgt dia bca dan maafkan...
pnipuan yg melibatkan mak ak sndiri.. (tp ak dh minx izin mak ak dah,yg ak nak guna nma "mak" sbg excuse, & mak AGREED!)



so xda masalah.. msalah skrg ak takut & xsmpai hati nak bg tahu jelas2!  pnipuan yg da lama,xsilap masa tahun 2011 bulan 1 (maybe,ntah lupa!) ishh...ttg apa ni,hihihi..dia msti phm apa yg ak mksudkan!
dia baik & seorg yg sgt mudah jd xda mslah utk bkomunikasi.. tp, hati x boleh dpaksa.. hrap dia fhm la.. hbungan tu tputus tp psahabatan akn kekal..smpai skrg ok ja.. klau kita ada jodoh, b'satu jgk.. klau xda jdoh, btahun2 'bcinta' pun xguna..
apa sbb bru skrg aku nk minx maaf & crita mlalui blog nih?



hehehe.. ak tpikirkan dia hr ni & ak rasa srba slh yg tramat sgt & berat.. so the way ak nk smpaikan mlalui blog la scra diam2.. mna tahu 1 hr nnti ak dh pergi, dia akn t'bca juga & memaafkan.. hee... :)




Afiqah!!! knpa kau tipu!! mggkin tu ja jln mudah bg aku & tmakan dgn kata2 setan! huhu.. tp...b4 ak buat kptusan pun ak da pkir msak2..
Bercinta? bkn bnda yg baik.. jjur lah dia lelaki ptama yg ak cuba mula bcinta dgn srius.. tp msa ni ak xpkir apa sbenarnya cinta ni? xda kesan positif..ya kita bjauhan,mmg kurang negtifnya..tp hbungan ni mcm mne pun ttap negatif & totally Haram..

Ak tpikir,apa motif Allah lahirkan ak ddunia ni? ak dh sgt btuah, lhir sbg ISLAM!! Malah muslimah! sgguh b'tuah! so ak perlu jd wnita pilihan khalifah muslim.. p'betulkan akhlak & iman.. bukan bcinta..yg xtahu apa pghujungnya..


ada lelaki masuk mrisik? aku tipu.. mak ayah aku bukan jenis sibuk hal hdup aku,diorg dah bg psanan yg diorg xkan memandai2 ssun jodoh ak mlainkan ak sndiri yg minta..
seorg lelaki kedah? bkerja sbg Quantitiy Surveyor?! itu semua MENIPU! aku guna smua identiti shabat aku waktu tu.. shbat ak yg smemangnya seorg QS dari lulusan USM.. Dan jujurlah ak rasa sgttt teruk.. Mintak Maaf sgt!!!

Tp ak x mnyesal sgt sbb pilihan ak ini brtujuan baik & dsetujui oleh mak sndiri.. tp salah ak jgk, mlampau2 sgt nk mnipu pun.. kputusan tu,bkn utk mrosakkan lg hbungan pshbtan.. malah beri ruang utk ak mmperbaiki diri aku dan dia.. buat p'sediaan diri sbg mnusia yg sebenar ats muka bumi ni, mati bila2 saja akn mnjemput..


Kpd dia yg tertipu, ak minx maaf sgt2.. ak tahu pbuatan ak ni sgt jhat & ak salah..
Tp kptusan yg sy buat ni adlah muktmat utk kbaikan masing2 d dunia malah d akhirat kelak.. pcayalah ckp ak..skali lg minta maaf..



"jika kau ingin memuliakan dia, janganlah mengajaknya menjalin perhubungan yang dilarang.lalu ia akan mengelak merosakkan kesucian dan penjagaan hatinya"


assalamualaikum.. :)

No comments:

Post a Comment