Monday, June 11, 2012

Huh?!!!

YaAllah! slma aku hidup hmpir 22 tahun! baru ptama kali AYAH ak sndiri bckap ttg KAHWEN dgn aku! Ya aku anak sulung, pastilah ak tkejut! Rasa bru smalam je kena tibai dengan ayah sbb ponteng skolah!! Ciss!!! Skrg sudah mmbincgkan ttg KAHWEN?!! (again,hahaha) WOW! (sronok sbenarnya!) haha! Bmulanya sbb mmbincangkan ttg pelajaran aku dgn masa dpan.. Aku jwb la, mnurut prncangan nk smbung blajar smpai lah dperingkat yg tbaik dan skiranya Allah mgizinkan! INSYA'ALLAH!  Tup2 dia ckp "habes tu,xnak kawen ka?" GULP!!! Soalan apa ni?? tgamam ak sketika! dlm hati 'kahwen? whooaaa... eh! dgn siapa??!' and ak pun jwb.. "uishh...awal lg.." (pdhal nak cntrol je ni...dlm hati 'ayah, kawen awal pun kkak nakk!!') hahahaha!! Then pbincangan trus t'bhenti dsitu sja... alahai ayh, carikan utk kkak.. klau la ayh boleh bca isi hti ak kan snang!!!


p/s : pilihan ibu bapa adlah yg terbaik sbb ia bkn pilihan bdasarkan nafsu kita smata2.. dan mereka akan carikan insan yg terbaik utk anak mareka.. anak yg mereka jaga dr kecil hgga besar dgn ksih syg yg smpurna bukan snang2 mahu dberi pd org yg x ktahuan punca or agamanya.. mreka pasti akn mncari dgn pnilaian ilmu agama yg baik, b'akhlak dan dr ktrunan yg baik2 juga.. insyaAllah... :)



No comments:

Post a Comment